torsdag den 21. februar 2008

Foråret udsat

Det er torsdag og der kommer rengøring. Det betyder, at hele morgenen går med oprydning; tør næsten ikke tænke på, hvordan her ville ende med at se ud, hvis vi ikke var presset til grundig oprydning en gang om ugen.

Foråret er vist aflyst i denne omgang. I hvert fald er den høje himmel og forårslyset væk igen og det er blevet koldere. Jeg kan ikke fordrage kulde, men det kan dræbersnegle heldigvis heller ikke, så nogle dages hård frost vil lette sommerens "udryd dræbersneglene" mission.
På vej til sommerhuset i weekenden nåede jeg lige forbi Isabella Smith og købte blomsterfrø og lidt andre nødvendige småsager. Købte rigtig mange ærteblomst frø og havde tænkt at forspire dem allerede nu, så jeg kunne få ærteblomsterflor tidligt. MEN der står på posen, at frøene skal sås i potter udenfor i marts og forspiring indendørs anbefales ikke - det har jeg ellers gjort tidligere. Sidste år gjorde jeg faktisk, som der sår på posen, og ærteblomsterne blev helt fantastiske (altså de, som ikke blev ædt af dræbersnegle eller rådyr!); de blomstrede bare først meget sent og det vil jeg jo gerne have anderledes i år. Måske jeg såede senere end marts? Tror jeg vil ændre planen, droppe den indendørs forspiring og så frøene udendørs i starten af marts.

Ingen kommentarer: