torsdag den 6. marts 2008

Fristet over evne

Efter af have holdt tre måneders fri, som jeg havde lovet mig selv, er jeg i tirsdags startet stille og roligt (meget stille og roligt) op som selvstændig konsulent og skal nu til at tænke de større tanker om, hvilke konsulentydelser jeg kan og vil sælge.
Jeg har lejet en kontorplads på Hauser Plads ved Nørreport station. For mange år siden arbejdede jeg også på Hauser Plads og siden har jeg savnet at arbejde i by centrum, hvor man møder byens liv og mylder, når man går til og fra arbejde og måske i en pause på gaden i ny og næ.

MEN en side gevinst er, at man konfronteres med mange fristelser, når alle de lækre butikker ligger lige rundt om hjørnet og allerede igår gik det galt. På den korte vej til stationen forelskede jeg mig i noget skønt Noro garn. Som skabt til en slipover, som jeg lige går og mangler. Nåede næsten hele ryggen igår aftes.
Har lidt vel mange strikkeprojekter igang nu - Lotte jakken, en Rowan vest, en baby kjole, en kortærmet bluse, Noro slipoveren. Det er hermed forbudt at købe ind til nye projekter de næste to uger.

På vejen hjem fristede 20 dejlige lilla tulipaner også over evne, så de står nu i stuen og minder om, at foråret snart er på vej.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Pia
Hvor er det dejligt at finde dig her - glad og fornøjet med "dit nye liv". Sjovt at du er tilbage i vores gamle græsgange igen! Jeg savner også Hause Plads ind imellem. Både den tid vi havde der, men også området og alle fristelserne.
Jeg kom til at tænke på det strikkeprojekt du købte garnt til i Odense - blev det nogen sinde færdigt?
Nu er det min tur til at rejse til Italien. Rejser til Rom onsdag. Glæder mig.
Knus Lissi

Liberta alias Pia sagde ...

Kære Lissi,
Dejligt, at du har fundet mig :-) Strikkeprojektet fra Odense, har jeg da lykkeligt glemt alt om, men jeg tror faktisk, at det er så godt som færdigt og ligger gemt væk et eller andet snedigt sted. Det må jeg finde frem igen og lave færdigt.

Knus,
Pia