fredag den 28. marts 2008

Der pakkes....

Ser X-factor samtidig med, at jeg pakker til skiferien, lader den italienske kødsovs og den hvide gløgg ekstrakt simre, og strikker et par pinde. Man kan vel multitaske....... Kødsovsen og gløgg ekstrakten skal med på skiferien i sälen i Sverige. Det hele skal være pakket og klart i aften for vi skal mødes med Trine, Flemming og Sarah ved Øresundsbroen allerede kl 6 imorgen tidlig.

I X-factor er der lige nu et potpouri, hvor alle de tidligere udstemte deltagere synger "that's what friends are for" - snøft, det er næsten for rørende for mit sentimentale hjerte.



Der er 10 timers kørsel til Sälen, så selvom jeg selv skal være chauffør en del af turen, kræver det en god beholdning af bøger og godt strikketøj. En af de bøger, som jeg skal have med er "10 år yngre på 10 uger" af Thorbjörg Hafsteinsdottir. Titlen er jo forrygende og tiltrækkende og den kære Thorbjörg har da også fået mere end behørig omtale i aviser og diverse dameblade. Jeg har kun nået at skimme bogen hurtigt igennem og mit umiddelbare indtryk er, at den er meget inspirerende for endnu en start på "et nyt sundere liv", men at den også er noget fundamentalistisk og at det vil være meget udfordrende at skulle efterleve alle de gode budskaber, når man som vi meget ofte spiser sammen med andre, som formentlig ikke er diciple hos Thorbjörg. Men det er vel muligt at plukke i principperne - lidt i den rigtige retning er vel bedre end ingenting. Uanset er bogen en god modvægt til den massive mængde vin vores bil er lastet med for at sikre en uges svensk overlevelse uden traumatisk besøg på systembolaget.

De sidste to dage har jeg været på stress coach uddannnelse hos CoachPartners. Meget inspirerende og jeg synes, jeg lærte flere virkelig nyttige metoder ikke kun i relation til stressramte. Det var andet ud af tre moduler. Det sidste er om tre uger og så er jeg uddannnet stress coach.

Og så er jeg blevet færdig med Lotte jakken. Den er blevet flot, men jeg er ikke helt tilfreds med måden den falder på. Det kommer nok på plads, når den er blevet vasket og presset endnu en gang.







1 kommentar:

Fríða sagde ...

hm, er lidt spændt på hvad du kan fortælle om den bog. hun er ikke höjt skrevet her hjemme, den dame. men, nåja, det siges vel at ingen bliver spåmand i eget land.
kh.fra Island
Frida
ps. super smart jakke.