onsdag den 19. marts 2008

Tilbage i "Den Virkelige Verden"

Har nu været tilbage i den såkaldt virkelige verden i nogle dage efter 4-5 dage i klosterlignende tilstand. Og hvordan var det så? Og hvad lærte jeg? Ja, det er ikke så ligetil at besvare. Sikkert fordi det handler om noget dybt inde i mig selv, som naturligt er svært at sætte ord på og hvis man vil holde fast i det (og det vil jeg gerne), så tror jeg man skal afholde sig fra at forsøge at sætte for mange ord på.

Men, det var en god og befriende oplevelse, hvor jeg fandt en dejlig ro med mig selv og hvor jeg lærte, at jeg skal øve mig i at være opmærksom på mit indre .... at være i nuet. Min utålmodighed var mange gange en udfordring for mig undervejs og det samme var min trang til at have en plan og et konkret mål, men det er vist ikke så ringe at være blevet opmærksom på.......

Jeg har været i sommerhus siden og vi bliver indtil på mandag, hvor Niels rejser til USA. Jeg har taget de fleste af strikkeprojekterne med og tænkte at et par stykker kunne blive færdige. Blev færdig med et par opal sokker, men ellers ligger projekterne lidt døde. Forleden var vi i Køge for at hente Jacob og jeg styrede straks til garnbutikken med Olivia og indkøbte garn til en poncho i psykedeliske farver, som ifølge Olivia er de helt, helt rigtige. Ups, jeg havde glemt, at det er forbudt at købe garn!

Mangler blot et par pinde på den ene halvdel, men efter mål på Olivia er konklusionen, at den er for stor, dvs. det hele skal trevles op og strikkes om. Øv, øv, øv, det bliver ikke idag.

Ingen kommentarer: