tirsdag den 8. april 2008

Bonus må der til

Jeg har besluttet, at genoplivning af mit fitness bonus program vil være godt for mig og min krop. Inspireret af en kollega indførte jeg bonus programmet, da jeg for halvandet års tid siden for gud ved hvilken gang besluttede, at nu skulle motion være en fast og regelmæssig del af mit liv. Inderst inde troede jeg ikke på, at bonus programmet ville have nogen effekt - man er vel hævet over den slags primitive lokkemidler. Til min overraskelse virkede det motiverende og var klart medvirkende til, at jeg nærmest for første gang i mit liv lykkedes med at holde fast i regelmæssig motion over en længere periode. For nogen tid siden droppede jeg bonus programmet, for man bør vel kunne klare at holde gejsten oppe uden den slags simple tricks!! Men nej, jeg må erkende, at jeg nu er ved at være lidt for hurtig til at finde den "gode" grund til at springe over....... bare idag. Bonus programmet må på banen igen. Programmet er simpelt:
  • Motion i mindst 30 minutter giver 1 point
  • Ved 25 point må jeg købe en lækker ting til mig selv

Jeg vil holde styr på pointene med mit Fitness Bonus-meter i højre side af bloggen. Programmet starter med tilbagevirkende kraft fra igår, så jeg straks kan registrere det første point. Og nu vil jeg gå i tænkeboks og finde ud af, hvilken lækker ting de første 25 point skal udløse.

3 kommentarer:

Fríða sagde ...

sikke en super idé! måske den skulle afpröves, hmm....
kh.fra Island
Frida

Tineke sagde ...

En rigtig god idé! Jeg løber hver anden dag, og har gjort det i nogle måneder nu, mon ik' jeg kan få lidt af pointene med tilbagevirkene kraft :) :)

grendesign sagde ...

Det' nemlig rigtigt: den slags o-metre virker. Der er noget dybt stimulerende at gå efter guleroden på den måde.
:-) Britt