fredag den 18. april 2008

Syndigt på en helligdag

Niels er på messe i Frankrig og Olivia har været hos en børnehave veninde det meste af dagen, så jeg har haft frit spil til timevis i sofaen med strikketøjet. Bobble sweater er klar til montering, men det er jo sjovere at starte nye projekter, så jeg er gået igang med et hurtigt halstørklæde til en veninde, Debbie Bliss Lolita trøjen samt en karklud! Og så måtte jeg selvfølgelig lige bruge noget tid på at surfe opskrifter, garn og strikke værktøj på nettet! Er forelsket i Knit Pick Harmony sættet; har kigget på det mange gange og kan mærke, at det ikke varer længe før jeg overgiver mig. Strikkomanien er vist ved at tage overhånd; ethvert ledigt minut bliver efterhånden konverteret til strik.

Lige nu er svider den sorte samvittighed. Jeg kom til at glemme alle de gode intentioner og hoppe på en Dominos pizza til aftensmad. Olivia elsker, når vi gør den slags "uartige" ting, når far ikke er hjemme. Pizza er én ting, men Dominos er nok de værste - de sejler bogstavelig talt i ost og fedtstof - lyder ikke rart, men smager godt. Dominos pizza er meget fjernt fra principperne i islændingens bog og slet ikke i tråd med mine intentioner om at leve sundt og kun spise ordentlig kvalitet, så jeg får fuld valuta for kalorierne. Jeg føler mig syndig og uartig. Det må vist dulmes med et glas god Alsace vin.

1 kommentar:

Tineke sagde ...

Uf for en link du lige har med i dit indlæg, fy for den....

Glæder mig til at se nogle billeder af dine projekter.

Kh. Tineke