søndag den 20. april 2008

Udfordringer

I løbet af weekenden gik det op for mig, at børnehaven har lukket mandag og tirsdag! Pædagogiske lukkedage, kalder de det. Jeg kalder det en pludselig udfordring. Heldigvis kunne og ville mormor og morfar gerne træde til og Olivia blev afleveret i Helsingør ved frokosttid. Olivia var salig over at skulle sove TO GANGE i paradis. I Olivias optik er der kun én ting som er endnu bedre: hun og jeg skal en uge på Lanzarote med mormor og morfar på fredag. Jeg synes nu også, at det er mere end i orden.
Tog i sommerhuset for at fordrive eftermiddagen med lidt havearbejde. Foråret er for alvor ankommet og det er jo skønt, men ukrudtet har det desværre også rigtig godt med foråret. I forårssolens klare skær så udkrudtets omfang ganske enkelt helt uoverskueligt ud, især fordi der går minimum to uger før jeg har mulighed for at gøre noget alvorligt ved det. Ingredienserne i haveprojektet er:
  1. Cirka 4000 kvadratmeter grund
  2. En grundejer ramt af haveambitioner men som befinder sig andre steder det meste af tiden
  3. Mange søde rådyr som elsker at ødelægge buske og træer og æde blomsterne
  4. En massiv hær af dræbersnegle som spiser alt det rådyrene ikke kan lide

Sådan en cocktail er vist dømt til at blive en udfordring. Jeg må endnu engang tænke nye løsninger på bunddække som kan overleve længe nok til at være et effektivt værn mod ukrudtet. Lige nu ser det uoverskueligt ud, men der plejer heldigvis ikke at gå længe før modløsheden bliver konverteret til stædig plan.

Strikkeriet går heldigvis forrygende. Louisa tørklædet er færdigt og ligger udspændt til tørre - billede følger senere. Er godt i gang med ryggen på Lolita trøjen. Den er rigtig hyggelig at strikke på og giver lidt udfordring med de mange snoninger og knopper. Jeg strikker på pind 3,75 i Debbie Bliss Prima (80% bambus, 20% uld), som er en fornøjelse at strikke med.



Ingen kommentarer: