torsdag den 1. maj 2008

Ferie rytme


Ferien er ved at være slut. Vi skal hjem i morgen efter en dejlig uge med sol, motion og afslapning. Ferie får ofte hurtigt en egen dagsrytme. Denne feries dagsrytme blev hurtigt:

  1. Op omkring kl 7.30

  2. Olivia, mormor og morfar til morgengymnastik ved poolen mens jeg svømmer en halv time.

  3. Indkøb til morgenmad på vejen hjem

  4. Morgenmad i lejligheden; et par pinde strikkes; indsmøring i solcreme.

  5. 1-2 timer ved poolen; for mit vedkommende afbrudt af en times motion (yoga, pilates eller body toning).

  6. Frokost, strikning, indsmøring i solcreme.

  7. Afslapning ved poolen; for mit vedkommende måske afbrudt af en times motion.

  8. Indkøb til middag.

  9. Madlavning, badning og middag.

  10. Underholdning på feriecenterets torv.

  11. Godnat

Sådan går tiden så hurtigt på en ferie. På toppen blev der tid til et par gange i spa’en, en gang massage, minigolf og mit livs første fysioterapi behandling.

Jeg har i nogle år jævnligt haft ondt i den ene arm og skulder. Det er blevet værre det sidste halve år, hvor jeg har strikket mere end almindeligt intensivt og jeg frygtede, at en fysioterapeut ville forbyde strikning. Men fysioterapien blev en positiv overraskelse; dommen var ”mange års dårlige arbejdsvaner”, som efterhånden har givet mig et smertende vrid i skulderen. Det burde heldigvis kunne fixes med fysioterapi og øvelser og fysioterapeuten kommenterede det ikke en gang, da jeg nævnte, at jeg strikker en del.
Det har været en dejlig uge og jeg kunne godt blive her lidt endnu. Hvis altså ikke det var fordi, at jeg savner Niels og glæder mig til at komme hjem til ham.

Ingen kommentarer: