onsdag den 28. maj 2008

Ydre og indre vejrudsigter

Fra idag og de næste fire dage er jeg på undervisningsmodul på psykoterapeut studiet på dejlige Drueholm, så opmærksomheden er rettet mod mit eget indre barometer krydret med teoretiske lektioner. Modulets overskrift er "Mestring. Hvordan vi styrker selvansvarligheden og evnen til at mestre vores eget sind" Er spændt på, hvilket skridt det giver mig på min rejse.

Olivia har fødselsdag på fredag; hun har talt ned i ugevis og er ved at gå til af spænding. Som vanligt har vi inviteret til stort fødselsdags arrangement i sommerhuset på lørdag og som altid betyder det daglig nervepirrende læsning af vejrudsigter i ugen op til. Landsudsigten er helt ekstraordinært smuk for lørdag (25-30 grader), men, men, men for sydsjælland siger den kraftig østenvind og 15 grader - ikke nogen god kombination, når man bor på en grund, som er helt åben mod Østersøen.

Nå, men udsigten kan vel stadig nå at ændre sig og det er i hvert fald sikkert, at jeg kan ikke gøre noget ved det............. og, det er vist selvansvarlighed at lade være med at tage ansvaret for andet end det jeg selv kan gøre noget ved :-)

Ingen kommentarer: