onsdag den 16. juli 2008

Washington DC

Jeg kom hjem fra Washington DC igår efter nogle dejlige dage som turist sammen med Niels. Washington viste sig at være en utroligt dejlig by med en fantastisk dejlig atmosfære. Praktisk talt ingen skyskrabere, men derimod masser af lækre villaveje og smukke boulevarder. Ved ikke, hvad jeg havde forestillet mig, men der var i hvert fald anderledes kønt, easy going og behageligt end jeg havde forestillet mig den by, som om nogen er vores globale magt centrum.

Det Hvide Hus ligner nærmest blot en pænt stor rigmands villa; egentlig ganske befriende. At "villaen" ikke blot er en villa, blev meget tydeligt for mig den første dag. Da jeg var på vej op mod Det Hvide Hus, blev alt spærret af, trafikken stoppet og så kom der først 10-15 solbrille iklædte sikkerhedsfolk på motorcykel, derefter et væld af sorte biler mest med mænd med mørke solbriller. Blandt de få mænd i bilerne, som ikke havde solbriller på, er jeg næsten sikker på, at jeg skimtede George Bush. Ikke at jeg er den store fan, men lidt sjovt alligevel.


Vi brugte dagene på sightseeing, naturpark og shopping - pudser glorien: købte kun en stak strikkebøger (meget billigt) og tre nøgler garn (lidt billigt).


Ingen kommentarer: