søndag den 24. august 2008

Garn shop amok

Jeg skulle lige have mig et "lige ud af landevejen" strikkeprojekt til at tage med til Lucca; sådan et hvor man kan strikke derudaf samtidig med, at man venindesnakker og drikker kølig hvidvin i eftermiddagssolen. Jeg tog derfor målbevidst til Sommerfuglen igår for at købe Rowan Kid Silk Haze til en cardigan. Det fik jeg og lidt mere til.......

Udover det grå garn til cardiganen forelskede jeg mig i Tagliatelle fra Colinette i blå, turkis, lilla og sorte nuancer. Det skal blive til et stort tørklæde strikket på pinde 15. Og så måtte jeg da lige have et bundt lavendel blå cashmere, som sammen med det halve bundt jeg har liggende kan blive til endnu et tørklæde.

Og så kom jeg på, at jeg da er nødt til at strikke en kjole til lille Emilie, som vi skal til to års fødselsdag hos i Oslo på lørdag. Den bliver så fin i hindbærrødt DMC garn; nu håber jeg blot, at jeg kan nå at blive færdig. Føler mig ærlig talt lidt presset på tid. Indtil videre har jeg kun nået at strikke ni cm, så der er lang, lang vej endnu på pinde 2,5.......

Tjekkede lige vejrudsigten for omegnen af Lucca i næste uge. Den er bare i orden.


2 kommentarer:

Irene sagde ...

Ja - jeg skal love for den vejrudsigt er i orden:-) Lækkert garn du har købt....

Strikkeheksen sagde ...

Bedre kan det vist ikke blive. Hverken med hensyn til garn eller vejr :-)God fornøjelse!