fredag den 1. august 2008

Mor, hvorfor køber du hele tiden garn?

Fordi jeg godt kan lide at strikke.
Jamen, skal vi så ikke lave den aftale, at du først bruger alt det garn du har før du køber nyt?

Hmmmm, nej den aftale kunne vi ikke lave. Olivias spørgsmål var vist affødt af, at hun måtte med på et par timers køretur fordi mor akut manglede noget garn. Jeg købte aflad ved at invitere på Burger King på vejen hjem.

Årsagen til krisen var dette projekt.

Et lille tørklæde i det blødeste, bløde cashmere garn fra Sommerfuglen. Ifølge opskriften var et bundt garn nok, men det viste sig ikke at holde stik for mig. Tørklædet skal afleveres som jubilæumsgave til en veninde idag, så jeg måtte køre fra sommerhuset til København efter garn - en times kørsel hver vej. Lidt bøvlet, men resultatet er blevet fint. Strikket på pinde 3,5 i Sommerfuglens cashmere. I eftermiddag kører vi til jubilæums reception i København og afleverer det.

Husfotografen er kommet hjem fra USA her til morgen og fik straks til opgave at tage et par billeder af den færdig stola.

Tror den skal luftes til sommerfest hos venner imorgen.


2 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Tanken om IKKE at have et garnlager er jo mildest talt forfærdende :-)

Rigtig, rigtig lækkert tørklæde, din veninde må blive glad. Jeg vil tage et kik på sommerfuglens hjemmeside!

Og din stola, dén kan du roligt lufte, den er smuk :-)

Irene sagde ...

Hej Pia
Er ikke før stødt på din blog, men kan da se, at vi har en del til fælles:-)
Smukt, smukt tørklæde - og skøn stola!