fredag den 22. august 2008

På vej ud i noget snavs

Pyyyh, nu kan jeg mærke, at jeg er tilbage i det mere hektiske by liv. Jeg synes, at vi har haft travlt siden vi indtog Østerbro i sidste uge. Flere gange middags gæster har vi haft og vi har selv været inviteret ud nogle gange. Olivia er startet i skole i mandags - det går så fint, så fint - hun er nærmest høj af det - men det kræver alligevel lidt kræfter at indarbejde nye rutiner og sørge for alle de små praktiske detaljer (købe lineal, binde bøger ind, få adgang til skolens web, osv).

Og så har jeg ladet mig selv blive lidt mere arbejdsramt end jeg har været det sidste halve år. Jeg havde jo besluttet, at jeg højst ville arbejde 2 dage om ugen indtil efter sommeren. Nu er det blevet "efter sommeren" og jeg må have gang i nogle flere opgaver, hvis jeg skal leve op til min aftale med mig selv. Så jeg har været ude med "sælgertasken" og muligvis gav det en opgave - jeg er i hvert fald i færd med at skrive mit første tilbud. Så må vi se.....

Strikningen har ligget lidt stille på grund af travlhed. Meditationen ligeså.

Men jeg har ikke grund til at klage. På mandag tager jeg fire dage til Lucca med en veninde. Åhhhh, det bliver godt - slentre rundt i Luccas stræder, drikke kølig hvidvin på tagterrassen, spise lækre toscanske frokoster, shoppe og snakke, bare snakke.... Jeg har lagt store shoppe planer:
  1. jeg mangler overtøj til efteråret
  2. sko/støvler mangler man jo altid
  3. Olivia skal have sutsko og hun vil kun have nogle særlige som kan købes i Lucca
  4. Olivia mangler også strømper og jeg har lovet at købe nogle i Lucca, for der er de bare bedst
  5. og så drømmer jeg stadig om den grønne taske jeg ikke købte sidst jeg var i Lucca. Den er der garanteret ikke længere, men så er der nok en anden lækker sag og denne gang skal der ikke være noget nøl.

En dyr, dyr taske kan retfærdiggøres med indløsning af to gange fitness bonus. Jeg har gemt den bonus jeg optjente lige inden sommer og så var min plan at nå at optjene en mere inden jeg flyver til Lucca på mandag. Det kunne lade sig gøre, hvis bare jeg motionerede hver eneste dag i denne uge incl. søndag, hvor der er stor sandsynlighed for tømmermænd efter en fest vi skal til imorgen. Pr. idag mangler jeg fem gange og det kræver ikke det store matematiske geni at gennemskue, at jeg ikke har fået motioneret hver dag og det nu er umuligt at nå bonus inden mandag. Men så kan man vel låne bonuspoint, kan man ikke? Det står der vist ikke noget om i bonusreglerne, så det kan nok godt. Bare denne en gang..... Jeg ved, at det er noget snavs, jeg er ved at rode mig ud i - al min professionelle erfaring siger, at man ikke må tage let på bonus regler - men drømmen om en super lækker taske...... og det varer længe inden jeg kommer til Lucca igen........ så bare denne ene gang......

3 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Hoooold da op, hvor lyder det godt. Misundelsen har nået uanede højder her :-)
Som den inkarnerede motionsfreak jeg er, sender jeg dig et ordentligt spark - så kan du roligt købe den taske bagefter :-)

Laila: sagde ...

Den taske skal du da ha'...blot fordi du trænger....

Irene sagde ...

Heldige dig, at du skal til Lucca. Det er en skøn by! Meen der er kun 3 uger til jeg tager til Italien - kan næsten ikke vente. Du skal da også købe garn - i foråret købte jeg det lækreste merinould i Italien.