onsdag den 13. august 2008

Tilbage i byen

Vi flyttede tilbage fra sommerhuset igår og skal nu vænnes til bylivet igen. Det skønne er jo, at her bor vi tæt på alting og det inspirerer til, at de første dage i byen skal bruges på at få fixet en masse småting, få ryddet op i lejligheden, smide gamle kedelige blomster, puder, stearinlys etc. ud og købe nye, så det snarlige efterår bliver helt hyggeligt at gå imod.

Lidt tid til at strikke har jeg også. Er blandt andet igang med en Bella poncho fra Fiber Trends.

Den strikkes i eet stykke og er relativt udfordrende fordi det er temmelig svært at gennemskue forløbet i opskriften - det begynder dog at dæmre nu, hvor jeg har strikket ca. halvdelen. Den strikkes på pindestørrelse 4. Garnet er Helen's Lace (silke/uld) fra Lorna's Lace i farven Black Purl.

Sidste uges undervisningsmodul på studiet var utroligt godt og fagligt interessant; nok det bedste modul indtil nu. Jeg synes det er fantastisk spændede at få indsigt i, hvordan hændelser i vores fortid (endda helt tilbage i mors mave) påvirker vores adfærd som voksne og det er ikke mindre spændende at lære, hvordan der kan løses op for de uhensigtsmæssige påvirkninger. Jeg har kastet mig over de mange siders pensum og nyder at proppe viden i hovedet.

På undervisningsmodulerne mediterer vi sammen hver morgen, hvor læreren laver en såkaldt guidet meditation med os. Jeg har i mange år været tiltrukket af meditation og gerne villet lære det, men havde ikke prøvet meditation før jeg startede på studiet for et år siden. Jeg er overbevist om (og det er vist nok videnskabeligt bevist nu), at meditation er sundt for krop og sind, så jeg har længe varmet op til at få meditation ind i min hverdag. Forestiller mig at opbygge en vane, hvor hver dag starter med meditation. Idag er dagen, hvor jeg har mediteret alene for første gang. Det er ikke let at meditere uden instruktion, når man er uøvet som jeg. Til støtte har jeg derfor købt en CD med Masterwaves som netop er udviklet til at gøre det nemmere at komme i den meditative tilstand. Jeg tror det bliver godt, men ved også fra mine studiekammerater, at det kræver mange, mange ganges meditation før "teknikken" er på plads.

Som yderligere forberedelse til mit meditationsprojekt havde jeg ønsket mig en Ipod til at høre Masterwaves under meditationen. Jeg havde dårligt nået at tænke ønsket før min fantastiske mand havde en rap rød Ipod med som gave fra USA. Jeg kan stadig blive barnligt fascineret af den slags "legetøj". Se, hvor lille den er. Og den er flad som en pandekage. Utroligt.

2 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Åh ja, teknologi er fascinerende og "rappere" kan det vist ikke fås :-)

Den poncho ser meget spændende ud, glæder mig til at se det færdige resultat.

Lyder iøvrigt som en spændende uddannelse, du er i gang med!

Anja sagde ...

hold op hvor er den super flot..

Den glæder jeg mig også til at se færdig..

WOW