tirsdag den 2. september 2008

Lucca afrapportering

Jeg bør vel lige aflægge shopping rapport fra Lucca turen. Planerne var jo store og hvordan gik det så? Jo, det gik sådan set ganske glimrende. Kufferten kunne under ingen omstændigheder lukkes, da vi skulle hjem og jeg måtte derfor have mange flere, større og tungere stykker håndbagage med end Ryanair tillader - heldigvis var kontrollen og håndhævelsen af regler i Pisa lufthavn helt efter italiensk charmerende nonchalent standard, så vi slap igennem uden problemer.

Det lykkedes ikke at finde den planlagte uimodståelige taske og sutsko til Olivia fik jeg heller ikke med hjem. Bortset fra det blev alle planer opfyldt og mere til. Strømper, støvler og trøje til Olivia. Slips og manchetknapper til Niels. Frakke, nederdel, jakke og støvler (bonus i stedet for taske) til mig. Et par gæstehåndklæder og et par viskestykker. Nu kan efteråret bare komme an, så vi kan få luftet den italienske mode.

Næste tur til Lucca bliver til oktober og jeg glæder mig allerede.

Jeg er kommet godt igang med at strikke denne fra Kim Hargreaves.
Garnet er Rowans Kidsilk Haze i mørkegrå og modellen strikkes på pinde 3. Cardiganen bliver fnuglet og lækker blød. Jeg kan mærke, at den bliver et hit af de større og jeg har allerede planlagt en nummer to i sort og med perlemors knapper i forskellige pang farver.

2 kommentarer:

Tineke sagde ...

Den styks strik glæder jeg mig til at se.

PS Er sleeet ikke misundelig på alle dine turer til Lucca

Strikkeheksen sagde ...

Det lyder som power shopping :-)

Den trøje har allerede "noget" over sig - rigtig lækkert garn. Der er stil over Kim Hargreaves, men af en eller anden grund kommer jeg aldrig til at strikke hendes ting :-)