onsdag den 10. september 2008

Nu må der vist liiiige slappes lidt af

Pyyhha, jeg kan godt mærke, at jeg er ude af vane med at have travlt.

I mit "tidligere liv" var jeg vant til, at min dag var pakket med møder, aftaler, aktiviteter, forpligtelser non-stop fra morgen til aften. Sådan var det bare og det gentog sig dag efter dag uden de store problemer selvom jeg da selvfølgelig var en smule træt ind imellem.

Nu har jeg i ni måneder helt bevidst haft alt andet end travlt; jeg har haft masser af tid og lavt tempo. Skønt, vidunderligt, perfekt. Men samtidig har jeg åbenbart mistet evnen til at have travlt. De sidste mange dage, har jeg haft dagene besat med aftaler og aftenerne har været optaget af studiegruppe, venindebesøg, etc. Niels er ude at rejse, så alle praktiske sager omkring Olivia og det herhjemme har hængt på mig. I mit "gamle liv" var det ren rutine, men i mit "nye liv" er jeg træt, træt efter sådan nogle dage.

Jeg har vænnet mig til den luksus at have tid til mig selv, til reflektion, fordybelse, strikketøj, til bare at være. Det er nærmest blevet en nødvendighed for mig og muligvis er det ikke så ringe. Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om, at det er et sundere liv... og det føles meget bedre. Jeg må finde en måde at bevare det på også selv om arbejde skal til at fylde noget mere.

Skal snart i seng, men må lige strikke lidt på den grå cardigan - er stort set ikke kommet videre med den den sidste uge og det går jo slet ikke.

1 kommentar:

Strikkeheksen sagde ...

Åh ja, den nødvendige balance - den er så svær at finde. Håber, du får held med det :-)