mandag den 1. september 2008

Tagliatelle

Jeg kom hjem fra Lucca fredag nat efter fire vidunderlige dage med sol, god mad og intensiv shopping i dejligt selskab med Helle. Lørdag morgen kørte vi til Oslo til kombineret barnedåb og to års fødselsdag; vi var hjemme igen i går aftes, så jeg føler først, at jeg er landet nu.

Jeg nåede ikke at blive færdig med den strikkede kjole til det to årige fødselsdagsbarn og måtte istedet købe ind i Luccas bedste legetøjsbutik. Jeg gjorde ellers en ihærdig indsats og strikkede som besat i flyet på vej ned og i hvert ledigt sekund de første par dage. Strikkeprøve havde jeg ikke lige haft tid til inden jeg gik igang; det plejer at virke uden, men.......da jeg havde strikket ca halvdelen af kjolen og blev i stand til at måle ordentligt, måtte jeg konstatere, at den blev alt for stor til en to årig og specielt når den to årige er en lille kineserpige. Så gik gassen ud af den ballon og det projekt er lagt på køl et stykke tid. Måske det bliver til tre års fødselsdagen istedet.

Heldigvis havde jeg taget garn med til et tørklæde, som jeg lynhurtigt fik strikket på pinde 15. Garnet hedder Tagliatelle ligesom pastaen og er fra Colinette.
Det er blevet flot, stort og lækkert. Har allerede haft det på idag som en flot kontrast til en sort, lidt formel business habit. Jeg elsker kontraster i påklædning: det fine sammen med det rå, det formelle med det pjankede, det klassiske med det trendy, etc. Det tørklæde bliver et hit.

2 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Det er skønt - jeg kan sagtens forestille mig, at det må være superflot kontrast til en mere formel habit. Jeg er enig i det med kontraster, de skaber liv og gør verden lidt sjovere :-)

Irene sagde ...

Helt enig i din tøjstil ! Lækkert tørklæde til et sort outfit :-)