fredag den 31. oktober 2008

På afvænning

Jeg har sat mig selv på strikke afvænning; eller nedtrapning om man vil. Strikkeriet havde efterhånden fået besættelsesagtig karakter - hvert ledigt minut skulle udnyttes til at strikke, snuse i garnbutikker eller surfe garn hos garnpushere på nettet.

Jeg kender en, som påstår, at hun kan læse mens hun strikker. Jeg indrømmer, at jeg ikke kan, selvom jeg sædvanligvis ikke holder mig tilbage med at prale af mine store evner for multi tasking! Strikkebesættelse er altså lig med nul læsning og det kan ikke blive ved med at gå. Jeg skal igennem et større pensum på studiet, jeg har lange lister over faglitteratur jeg burde læse og ulæste skønlitterære bøger hober sig op på natbordet. Så der er dømt strikke afvænning og jeg prøver at begrænse strikningen lidt.

Men man skal jo alligevel passe på ikke at løbe tør for projekter, så jeg har lige sendt bud efter garn og opskrift på denne her flotte Noro sag. Glæder mig til pakken ankommer og glæder mig ikke mindst til at se det smukke Silk Garden garn.

På trods af nedtrapning, har jeg fået et par småprojekter færdige.

Olivias (næsten nystrikkede!) angora halstørklæde er blevet væk; vi håber det er glemt i sommerhuset. Så måtte jeg jo lige strikke en erstatning og fandt en rest Noro, som lige passede. Smukt blev det og datteren var tilfreds indtil hun havde haft det på en halv dag. Det kradser, synes hun. Det synes jeg ikke, så jeg kan da heldigvis overtage det.

Gudbarn Sarah på snart otte år har bestilt et par sokker og selv valgt Sock Wool garnet fra garn.dk. Nu er de klar.






1 kommentar:

Strikkeheksen sagde ...

"Strikkeafvænning", ja selve ordet emmer af uhygge - men det lyder som en klog og voksen beslutning, du har taget :-)

Hvordan er det så lige, du skal klare at være på afvænning, når du har bestilt den fantastiske Noro-sag? Den er godt nok lækker og jeg ville aldrig kunne holde fingrene fra den, om så hele biblioteket lå på natbordet :-)Håber, du klarer den :-)