lørdag den 15. november 2008

2,5 meter tørklæde

Da jeg var i Washington i sommer fik jeg fingrene i en bunke superlækre og svinsk billige strikkebøger, bla. Runway Knits af Berta Karapetyan. Den er det rene slik og jeg tror snart jeg har brugt mange timer på at bladre i den og lægge planer om fantastiske strikkeprojekter.

Nu har et af dem materialiseret sig. Et lækkert 2,5 meter tørklæde i Tundra merinould strikket på pinde 7. Og så en hue til. Sættet skal være en gave til en teenager; håber det falder i god smag.




Men prøv lige at se her. Et lille udvalg af lækkerierne fra Runway Knits.











Stolaen er jeg allerede igang med i sort Tundra. Lidt kedelig at strikke, så det skrider langsomt frem på trods af de store pinde. Den sorte cardican i mohair har jeg luret på længe; mon ikke den kunne være endnu et Kid Silk Haze projekt?

2 kommentarer:

Irene sagde ...

Hvor er det blevet et smukt sæt! Den teenagepige er heldig :-) Og bogen - sikke nogle lækre modeller. Den bliver jeg da vist nødt til at investere i :-)

Strikkeheksen sagde ...

Her hyperventileres - specielt den lille "grønne?" sag, er da helt fantastisk.

Tørklæde og hue ser også hamrende lækkert ud, mon ikke det skulle falde i god jord? Men teenagere lever jo på deres helt egen planet :-)