tirsdag den 11. november 2008

Fnuglet og lun



Så blev den færdig, den fnuglette cardigan. Jeg har haft den på i to dage nu og den er lækker, lækker - et klart hit; lun og blød og let.
Cardiganen er strikket i Rowans Kid Silk Haze på pinde 4,0. Opskriften er fra Kim Hargreaves "Nectar".
Jeg er blevet vild med det garn. Det må der strikkes mere af; meget mere. Har blandt andet planer om en lang frakke i sort og en spindelvævsagtig langærmet bluse. Men jeg starter med en julegave til min mor. Hun skal have et sjal i den skønneste lyseblå Kid Silk Haze. Købte garnet igår og ville straks igang, da jeg kom hjem, men lace-pindene i den rigtige størrelse var optaget af et projekt i "hvile". Har bestilt pindene på nettet og venter blot på, at de skal ankomme med posten, så jeg kan komme igang.

4 kommentarer:

britt sagde ...

Den er rigtig fin - den har jeg også nærstuderet flere gange. KSH er et vidunderligt garn...når det er strikket. Jeg er ikke så vild med strikkeprocessen med garnet...men resultatet er så lækkert at man gør det alligevel..
:-) Britt

Tineke sagde ...

Se, det er en af de projekter som får mig til at overveje det kraftigt at strikke i mohair, det er nu ikke ønskegarnet at kaste over pindene....

Superflot cardigan!

Strikkeheksen sagde ...

Hvor ER den bare lækker og jeg forstår godt, du vil ha´ mere :-)

Jeg købte to spoler kid mohair, da jeg gik amok i Kolding, så nu må vi se, hvad der kan komme ud af dem :-)

Irene sagde ...

Den er superflot! Har aldrig prøvet at strikke i ren mohair, men Rowans garner plejer at være lækre. Spørger lige uskyldigt : Hvad blev der af din beslutning om at strikke mindre.....:-)