torsdag den 8. januar 2009

Død over Topstykket

Det tegnede så godt og jeg var næsten helt overbevidst om, at denne gang havde jeg decifreret den kryptiske opskrift korrekt. Har strikket 20-25% og skal tage masker ind i ærmerne.........."gentag indtagning 15 gange".......... så mange masker er der bare slet ikke!!!!! Det betyder, at jeg på 4. omgang (for sådan cirka næsten 100 omgange siden....), har jeg taget for få masker ud. Når jeg læser opskriften på det punkt endnu en gang - og jeg har absolut ikke tal på hvormange gange jeg har læst og forsøgt at forstå - ja, så kan jeg da godt se, at der kan være en anden måde at forstå det på end jeg har tolket det. Det ville have hjulpet gevaldigt, hvis der i opskriften var angivet, hvor mange masker man skulle have efter udtagningerne.

Jeg orker absolut ikke at starte forfra for femte gang, så topstykke projektet må lade livet for en rum tid; sandsynligvis indtil næste vinter.

ØV

5 kommentarer:

Helle : sagde ...

Ej det er da næsten mere end man kan klare, jeg har ikke selv strikket topstykket, så det er lidt svært at sige noget om det. Men jeg håber at du engang får den strikket.

Strikkeheksen sagde ...

Øv, det er bare så ærgerligt :-(
Jeg hader også opskrifter, hvor det ikke er angivet, hvor mange masker, der skal være på pindene - det er f.eks. en mangel i mange engelske opskrifter, synes jeg.

Håber, du får mod på det igen senere :-)

Samtal från min trädgård sagde ...

Åh, det er jo nästen en sorg! Og jeg som så gerne vil strikke topstykket, venter bare på at den svenske krone skal stå sig lidt bedre end den danske for i öjeblikket er det bedröveligt!

Anonym sagde ...

Hej - der er faktisk en rettelse til opskriften - man skal tage ud mellem hver maske i ærmestykket - jeg prøver lige at kopiere ændringen:
Hjælp til Topstykket
Ved ærmernes udtagninger er følgende tilføjet i opskriften, markeret med sort og kursiv.

1 r udtg. mellem hver af de følgende 22 (26) 30 (30) m, start og slut med 1 udtg = 22+23 (26+27) 30+31 (30+31) m.

6. og 7. omgang (fra start) strikkes vrang, dog ikke A-stykket som strikkes som m viser.

A-stykket. Vedr. udtagningerne. Udtagning på 6,8,10,12, omgange osv. menes at omgangene mellem udtagningerne bliver øget med 2 omgange - altså der bliver flere og flere omgange mellem udtagningerne.

Der står også i opskriften at man altid kan kontakte hende. Held og lykke. Charlotte

Anonym sagde ...

Hej
Når der er taget ud mellem 22. 26. 30. 30.m på Topstykket, så skal der være ialt masker på ærmerne Str. S = 51m, M = 59m. L = 67m og på str. XL = 67m. Altså dette er efter 1. udtagninger - derefter tages der ud til raglan som anført i opskriften

Når alle udtagninger er foretaget - skal der til sidst på rygstykket være ialt følgende antal masker:
Str S = 81m. M = 90m, L = 90m, XL = 92m.
Håber dette kan hjælpe dig på vej.
vh
Lisbet