fredag den 30. januar 2009

Jeg er her stadig

Pyyyh, det er længe siden jeg har blogget. Jeg er optaget af arbejde, uddannelser og alt muligt andet. Tiden forsvinder, men jeg har det meget fint med det som "stjæler" tiden, så alt er OK.

Strikningen ligger temmelig dødt. Var blevet helt færdig med et kæmpe stort lækkert sjal, som så viste sig at være alt, alt for stort til min helt uimponerende højde og drøjde. Øv, øv for jeg havde allerede store planer om, hvilken kjole der lige manglede det sjal for at være aboslut perfekt. Sjalet er trevlet op og jeg er startet forfra. I hører nærmere, når det er færdigt endnu en gang.

I morgen har vi vores årlige Nytårskur. En tradition vi etablerede i 1999, så vi har ti års jubilæum i år. Vores Nytårskur holdes den sidste lørdag i januar hvert år og konceptet er:
  • 30-35 dejlige mennesker
  • Vin og snacks serveres fra kl. 16
  • Fire retters menu ca. kl. 18.30
  • Samme menu hvert år
  • Dans til den lyse morgen

Vores Nytårskur er blevet til præcis det vi drømte om, da vi nyforelskede og uovervindelige, som kun nyforelskede kan være, besluttede, at vi ville skabe en tradition som hvert år kunne give et lyspunkt i den sure danske vinter. Og så kan vi godt lide at være sammen med mange mennesker. De samme dejlige mennesker kommer til nytårskur år efter år og glæder sig åbenlyst til at se de andre igen; i de fleste tilfælde har de ikke set hinanden siden sidste nytårskur :-)

Menuen er som sagt den samme hvert år:

  1. Pasta med basilikum/persille pesto
  2. Vitello Tonnato
  3. Lasagne med grøn salat
  4. Tiramisu

Lige nu simrer kødsovsen til lasagnen, kalvekødet til vitello tonnato'en er kogt og tiramisu'en er færdig. Niels er på vej hjem fra Helsingør, hvor han har afleveret Olivia hos mormor og morfar. Han tager sushi med på vejen og mens vi spiser den, skal vi lægge plan for alt det vi skal nå inden gæsterne kommer imorgen.

2 kommentarer:

Samtal från min trädgård sagde ...

Det lyder jo dejligt, og sikken menu! Jeg håber, at I havde en god nytårskur.

HANNE sagde ...

Herlig ide med nytårskur...og menuen lyder enormt lækkert :O)