fredag den 7. januar 2011

Av min arm

Hver fredag starter dagen med en pilates enetime; en hel time med min helt egen pilates intruktør, som herser rundt med mig på sin egen blide måde - husk nu navlen ind, bækkenbund op, træk vejret, brystet frem, lang nakke, bækken frem, bløde knæ, og så videre. Vi slutter af med lidt massage og afslapning og jeg går derfra med en følelse af at være fornyet og revitaliseret. Ren forkælelse, rigtig godt for min krop og jeg har fået en meget større kropsbevidsthed og vist nok også en bedre holdning i det halvandet år jeg har tilladt mig denne fredags luksus.

I dag havde vi meget fokus på min højre skulder og arm, som har været lidt sart længe. I øjeblikket er det værre og jeg skal virkelig være opmærksom på at undgå bevægelser som gør ondt. Jeg har en lumsk mistanke om, at de sidste ugers hækleri er skurken. Først alle bøjlebetrækkene og nu en stor tung plaid jeg er ved at hækle i forskelligt uldgarn fra lageret.

Jeg er venstrehåndet, men hækler med højre. Gad vide om man kan lære sig at hækle med venstre? Et forsøg værd.

Ingen kommentarer: