søndag den 2. januar 2011

Kunstigt åndedræt

I næsten to år har bloggen her ligget helt stille og været meget tæt på at dø helt. Jeg har været optaget af andre sager og mistet interessen for at blogge, men nu har jeg lyst til at give bloggen lidt kunstigt åndedræt og vække den til live igen.

Lad mig starte med lidt strikke/hækle rapportering :-) Jeg har som vanligt mange større og mindre projekter i gang; i juleferien har jeg hygget med småprojekter.


Et halstørklæde til Olivia i fjollet "pom-pom garn" fundet i en lille garnbutik i Florida. Ikke særligt behageligt at strikke, men et sjovt og dejligt blødt resultat og den kræsne datter er glad for det.

Jeg har længe haft en ambition om at få nedbragt mit store lager af halve og hele nøgler bomuldsgarn. Det meste er et levn fra Olivia var yngre og jeg strikkede bomulds sager til hende i en lind strøm - sparkedragter, bukser, bluser, trøjer, kjoler, nederdele, hatte, huer, bamser, sokker, tæpper. Det kom der mange gode projketer ud af, men også mange små portioner garn, som jeg synes er for gode til at smide ud. Lidt grydelapper og køkkenhåndklæder er det blevet til hen ad vejen indtil jeg blev grebet af en ny dille: hæklede bøjlebetræk! Ligesom dem oldemor havde. Hyggelige og så føles det lidt luksusagtigt at kunne hænge den sarte silkeskjorte eller den fine kjole på en blød bøjle.



Ti styk blev det til inden jeg løb tør for gamle bøjler. Og de skal nemlig være gamle for på nyere bøjler kan man ikke skrue krogen af. Jeg må på jagt i mors og svigermors klædeskabe. 

Jeg ønsker alle et fantastisk nyt år. 2010 var for mig et helt eventyrligt år - mere om det i næste indlæg.

1 kommentar:

Taxastrikkeren sagde ...

Dejligt at se dig igen.