mandag den 28. februar 2011

Uden arm - ingen strik

Jeg kan slet ikke vente med at komme igang med denne


frakke/lange trøje i Noros Taiyo (bomuld, silke, uld, nylon). Den vil passe perfekt som overtøj til foråret og da jeg satser på, at foråret er lige om hjørnet, kan det næsten kun gå for langsomt med at komme igang.

Og langsomt er lige præcis som det går, for den er bare helt gal med armen igen og det vil være ganske hasarderet at strikke endsige hækle. Det gik galt i vinterferien i Lucca, hvor jeg hæklede intenst på et tørklæde til Olivia. På fjerdedagen var det færdigt, men det var min højre arm desværre også. Jeg har før haft problemer med den arm, men aldrig så slemt som denne gang, hvor jeg ikke kunne sove om natten for smerter. Jeg holdt armen i absolut ro resten af ferien og i sidste uge, da vi var kommet hjem. Det gik bedre og bedre og fredag til pilates var der ingen smerter, så vi arbejdede en del med arm/skulder øvelser. Det skulle jeg åbenbart ikke have gjort for lørdag morgen vågnede jeg op med afsindige smerter i armen - jeg har vel overbelastet den til pilates eller også var jeg for vild, da jeg dansede i festligt lag med venner fredag nat! Det går meget langsomt fremad og i nat tror jeg, at jeg kan sove uden smertestillende. Strik og hækling er sat på pause nogle dage endnu og så skal jeg vist have den arm undersøgt og behandlet.

Jeg har været sammen med min barndomsveninde Lone hele dagen i dag. Over lagkage og te på Konditori La Glace siger hun pludselig: "Kan du huske da min mormor lærte dig at strikke?" Nej, det kan jeg ikke, men jeg har faktisk ofte luret på, hvem der mon lærte mig at strikke. Af en eller anden grund kan jeg overhovedet ikke genkalde mig det, men har i mange år ment, at det nok var min faster; mest baseret på udelukkelsesmetoden..... kunne ikke se, hvem det ellers skulle være. Det er en rar tanke, at det var Lones kære mormor som har lagt kimen til min strikke passion. Vi blev enige om, at mormor med garanti sidder i sin himmel og glæder sig over alle strikkeprojekterne.

1 kommentar:

Strikkeheksen sagde ...

Jeg kan se dem for mig, alle de ældre damer, der sidder på rad og række på skyerne med strikkepinde og garn og kikker ned på alle deres små lærlinge ;-) Tror helt sikkert de frydes sig over alt det, de har sat igang ;-)

Helt utrolig smuk frakke - jeg ønsker dig rigtig god bedring med din arm og håber, du snart kan komme igang :-)