søndag den 27. marts 2011

Camomille - også her


Min Camomille er færdig og alle mine forbehold er fejet af bordet. Nu forstår jeg Camomilles popularitet blandt strikkere. Ikke at jeg synes, at sjalet er spændende at strikke - bestemt ikke, men da det første gang kom om halsen var jeg solgt. Overdådighed og rå elegance, det er bare lige mig og jeg må på udkig efter det helt rigtige fine, tynde garn til at lave et i sort. Mit første Camomille er strikket i Tvinni Tweed i kølig lys grøn-blå og Alpaca i kølig lys blå og det passer perfekt til alle mine grå og sorte jakker.


Da vi var i Lucca i vinterferien hæklede jeg dette tørklæde/sjal til Olivia og det resulterede som tidligere beskrevet i en helt umulig smertefuld skulder/arm. Det må være alle de tusindvis af små bevægelser der skal til alle luftmaskerne. Olivia er lykkelig for sit tørklæde og bruger det hver eneste dag, så alle smerterne er glemt :-). Tørklædet er hæklet i tynd mohair.

Sidste weekend var vi på venne besøg i Zürich og det inkluderede naturligvis besøg i en garnbutik, som viste sig at være det rene slaraffenland. Hylde efter hylde med det lækreste, lækreste garn, så det var en stor udfordring at vælge. Vi rejste kun med håndbagage, så jeg havde ikke plads til meget, hvilket nok var godt for billigt var det bestemt ikke. Jeg endte med garn og opskrift til en fantastisk smuk trøje/jakke, som var udstillet i butikken,

Fed, fed, lækker stålgrå japansk silke i et mærke jeg ikke er stødt på før - Hasegawa.


Det kostede en formue, så det skal bare blive godt.


Den store udfordring kan meget vel blive at tyde opskriften, som er håndskrevet og lutter schweitz'ske forkortelser. Det hjælper, at jeg har set jakken færdigstrikket og derfor må jeg i gang med projektet inden jeg glemmer, hvordan den så ud. Men selv om det kribler i fingrene for at gå i gang, har jeg tvunget mig selv til at mene, at min Mimi skal gøres færdig først. Den har ligget død i et par år, efter jeg næsten færdig opdagede en fejl og mistede interessen. Nu skal der trevles det nødvendige op og strikkes færdig, så Mimi endelig kan komme på cykeltur i de Københavnske gader.

6 kommentarer:

Tanterne sagde ...

Endelig fandt jeg din kommentar, og din blog.
Jeg falder helt for din beskrivelse af Camomille, den skal bestemt huskes.
Og, jeg håber du hurtigt bliver færdig med din Mimi, for så skal jeg ikke vente så længe på at se den trøje/jakke/cardigan der kommer ud af din schweitz'ske opskrift.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det blevet lækkert - og dejligt, at du er blevet glad for det, når nu du ikke syntes, det var sjovt at strikke :-)

Din datter ser helt forrygende ud med sit flotte tørklæde, kan godt forstå, hun er glad for det :-)

Og så er jeg da mere end spændt på den jakke, der skal strikkes af den fede silke - fedmen ligefrem stråler ud af billedet - godt, det er garn, det drejer sig om ;-)

Lykke sagde ...

Nøj, et fedt tørklæde til datteren - det ville også være vokset fast om min hals ;-)

Camomille er bare så fin, er lige begyndt på min egen version og glæder mig til den komme på.

mona sagde ...

Jeg er også gået i gang med Camomille - til svigerdøtrene!
Sikke noget fedt, fedt garn - det bliver spændende at se resultatet. -og Mimi, den står også på min ønskeliste.

Camilla sagde ...

Tak for besøget på min blog :-) Glad jeg kom forbi og så dit smukke camomille, som jo faktisk ligner mit ret meget :-)
Sikke noget fantastisk silke!! Glæder mig til at se resultatet!

strikkeentusiasten sagde ...

Din beskrivelse af Camomille sjalet er virkelig rammende - nøjagtig sådan har jeg det også.

Jeg vil spændt følge dine anstregelser med det lækre fede silkegarn.....helt fantastisk.

Tørklædet til datter er bare super flot og klæder hende godt.

kh Jane