tirsdag den 26. juli 2011

Det blev en plaid.....

Vi kom hjem fra sydfrankrig i fredags og bor nu i sommerhuset på sydsjælland resten af skoleferien. Det har været fortvivlende regnvejr nærmest non-stop indtil i dag, hvor jeg har været på arbejde. Det eneste positive jeg kan sige om vejr situationen er, at det har givet plads til en masse strik, vin og ild i pejsen.

En UFO måtte udryddes! I mere end to år har mit Perogino været undervejs. Projektet har boet i sommerhuset og det i sig selv begrænser jo hastigheden, men jeg gik også ret hurtigt halvdød på det; særligt fordi antallet af ender til hæftning i sagens natur voksede og voksede som det skred frem og det virker ikke rigtig motiverende på mig. Men nu skulle det altså være (jeg har købt så meget garn på det seneste, at jeg er nødt til at øre lidt ved UFO'erne for at dulme den dårlige samvittighed).

Jeg besluttede at benytte lejligheden til at prøve strikke-hæftning, så der kunne blive gjort kål på enderne undervejs og så gik det ellers der ud af. Det blev slet og ret meget sjovere at strikke Perogio, da den mentale ende-hæftnngs barriere forsvandt.

Da jeg startede Perogio var det i mit hovede et sjal jeg strikkede, men efterhånden som det skred frem, blev det tydeligt, at det jo slet ikke var det, det var. Det var en plaid, såmænd.




75 cm bred og 150 cm lang plus kvaster strikket på pinde 7 i seks forskellige håndfarvede garn fra Colinette.

Når jeg kigge nærmere efter kalder Colinette faktisk et "throw" i opskriften og i farten har jeg nok glemt, at det ikke betyder et sjal, men nærmere en plaid. Heldigt, for det var lige, hvad jeg manglede til at lune mig i her i sommerhuset og da først jeg fik knækket nøden med alle enderne, var det en fornøjelse at strikke. Kunne bestemt sagtens finde på at strikke et mere, men så skal det være i pang-farver til lejligheden i København.

6 kommentarer:

Lydert sagde ...

Nøj, hvor ser det blødt og lækkert ud

Karen sagde ...

WOW!!! Hvor er din plaid blevet flot!!! Hold da fast, jeg kan gennem skærmen fornemme, hvor blødt og lækkert det er
Kh Karen

Strikkeheksen sagde ...

Strikkehæftning gør strikkelivet meget sjovere :-) Skøn plaid i de blide farver - sådan rigtig sommerhusagtig :-)

Lis sagde ...

Det ses at det er et lækkert tæppe til kølige dage. Jeg er helt vild med dit farvevalg.
Dejligt, at du fandt en løsning på alle enderne.

Kh. Lis

Annemette sagde ...

Den ser vel nok super lækker ud :o) Og flot!!

vibstrik sagde ...

Hvor ser det skønt ud:-) Dejligt med strikkehæftning.