søndag den 3. juli 2011

En farce

Mit Joy projekt har nu udviklet sig til en total farce. Den ene side er helt færdig efter jeg fik fjernet de seks pinde fra ryggen og jeg tænkte, at jeg lige hurtigt skulle sy den anden side sammen og montere knapper. Og så kunne jeg såmænd nå at vaske den inden sengetid og vupti: i morgen ville Joy være helt og aldeles klar.

Men, nej, for det viser sig, at jeg har lavet fejl på det ene forstykke. Hvor jeg på ryggen havde strikket for mange mønsterpinde, mangler 8 mønsterpinde på forstykket!


Utroligt og ufatteligt, at jeg først ser det nu. Jeg kan ikke en gang rigtig ærgre mig; kun grine for det er da grinagtigt. Halskanten må altså trevles op og jeg må strikke en del af forstykket om og dermed tror jeg ikke der findes noget stykke af Joy, som ikke er strikket mindst to gange. Egentlig ganske mærkværdigt, for modellen er på ingen måde svær. Måske den har været for let, så jeg er blevet lidt for uopmærksom og kæk.

Jeg gider ikke Joy mere i dag; skal lige samle mental energi til at tage en (forhåbentlig) sidste tur med den  i morgen.

3 kommentarer:

Strikkeglæde sagde ...

Min sympati - jeg har ogsåprøvet lignende situationer og min kompliment for at du bare bliver ved...

Strikkeheksen sagde ...

Hold da op - jeg tager også hatten af for, at du bare bliver ved ;-)

Jeg synes oftest, jeg laver fejl i lette modeller, for ved de svære er der 100% fokus hele tiden. Håber, du får gavn af den i rigtig mange år :-)

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Håber det lykkes for dig at få den færdig.;)