fredag den 1. juli 2011

HJÆÆÆLP

Joy fra Kim Hargreaves har været i gang temmelig længe.


Joy og jeg har haft mange genvordigheder undervejs. Mønsteret er ikke svært, men alligevel, så har jeg lavet fejl efter fejl; trevlet op og strikket igen. Men endelig lykkedes det at få den færdig til montering og  i dag skulle være dagen, hvor den blev helt færdig og klar til at tage på ferie på fredag.

Jeg kan knap fatte det, men da jeg havde syet det ene ærme i og var godt i gang med den ene sidesøm opdager jeg, at der er noget galt. 


På ryggen har jeg strikket seks mønsterpinde for meget!!!!


Tanken om at pille syningerne op, trevle halskanten og hele ryggen op for derefter at strikke den endnu en gang er næsten ikke til at holde ud. Der må være en anden vej, så kære blogland: HJÆÆÆLP. Jeg tænker, at det må være muligt at fjerne de seks famøse pinde uden at trevle op. At klippe det op og sætte det sammen igen, men hvordan????

4 kommentarer:

Sanne B. sagde ...

Hejsa,
Det kan lade sig gøre, men det kræver lidt snilde og et godt glas rødvin. Og det bliver ikke helt usynligt, men alternativet at pille det hele op er nok værre. Kan ikke se om rillerne er retstrik eller omvendt glat (gider ikke finde bogen frem).
Klip op i midten af de 6 pinde for meget, så du har for mange riller på hver side af klippet.
Nu trævler du forsigtigt ned så du er nede på at have kun 1p mere end du skal have. Sæt m på pinden og strik den sidste p baglæns.
Gør det samme på det andet stykke. Vær opmærksom på at er rillerne retstrikkede skal du på det ene stykke slutte på en retsidep og på det andet stykke slutte på en vrangsidep. Læg stikkerne sammen ret mod ret og strikkeafluk m.
Er rillerne strikket i omvendt glat skal du slutte begge stk med en vrangp inden du sammenstrikker.
Held og lykke.
Kh
SanneB

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det pokkers ærgerligt, men du har min dybeste medfølelse - alle strikkere ved, hvordan det er ;-)

Sanne har givet dig et godt råd, så jeg håber du får held med det, så du kan få den pakket i feriekufferten - held og lykke :-)

Strikkeglæde sagde ...

Jeg er enig i Sanne B's forslag, men jeg harb tidligere haft held til at trække en tråd ud i stedetfor at klippe.

Merete sagde ...

Jeg håber, at det lykkes for dig. Det er en fin trøje, som du sikkert vil få meget glæde af.