fredag den 5. august 2011

Mere garn

Postmand Per kom med pakken fra Tante Grøn for et par timer siden. Her i sommerhuset ligner posten faktisk Postmand Per, for han kommer i en lille postbil. Sådan er det ikke i min hverdags København, hvor postbudet er på cykel og i øvrigt er sort (i gamle dage ville man have kaldt ham neger...).

I pakken var en anseelig mængde Muskat bomuldsgarn i forskellige farver.

Muskat er på tilbud til 17,- kr. pr. nøgle, så der røg nok lidt ekstra nøgler i kurven, men så har jeg vist også nok til at tilfredsstille grydelaps hækle passionen for et stykke tid.

Niels kommer hjem fra Japan i aften og jeg glæder mig; både fordi jeg glæder mig til at kysse på min mand, men også fordi han har noget særligt japansk garn med. Tusindfryds indlæg om det japanske antibakterielle garn fangede mig og jeg fortalte Niels om dette højteknologiske garn. Jeg tror det talte til hans ingeniør hjerte. Han syntes i hvertfald det lød spændende og tilbød straks af spørge en af sine japanske medarbejdere om han kunne finde ud af, hvor det kunne købes. Niels har meldt fra Japan, at missionen er fuldført - han har været på indkøb i garnbutik i Tokyo. Gad vide om de japanske medarbejdere ikke har tænkt deres om den store chef fra Danmark.

4 kommentarer:

vibstrik sagde ...

Garn er fantastisk, og mere garn endnu mere fantastisk:-)

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Det er altid dejlig at få nyt garn..Det bliver spænde at se hvad din mand har fået købt i Japan.

Fru Olsen sagde ...

Er spændt på at høre mere om det højteknologiske garn. Skal formentlig selv til Japan til foråret.

Lykke sagde ...

Det lyder spændende med højteknologisk garn :-) Muskat garnet er jeg også rigtig glad for, så jeg kan godt forstå du hamstrede lidt!