torsdag den 8. september 2011

Resteprojekt

Oprydningen i garn gemmerne gav overblik over alle resterne.  Der dukkede især meget bomuldsgarn op; kvarte, halve og hele nøgler bomuldsgarn, som mest stammer fra baby og småbarns projekterne, da Olivia var mindre.


Alle mulige forskellige farver, som næsten beder om at blive brugt til et "Blomster i sneen" tæppe.

Jeg er allerede godt igang.


44 blomster er allerede hæklet. Alle forskellige. Super hyggeligt at sammensætte farver og for hver og en er det lidt spændende, at se en lille blomst blive til - bliver den nu pæn med netop de farver? Ind i mellem er det et helt lille familieprojekt, hvor Olivia og Niels også designer blomster :-)


Jeg har regnet ud, at der skal hæklet 304 blomster til et tæppe på 140 * 170 cm. 304 er mange, så jeg har lovet mig selv at hæfte ender sådan nogenlunde undervejs, så det ikke bliver et rent hæftnings helvede til sidst.


Hver blomst skal omkranses af en hvid firkant samtidig med, at de hækles sammen.




Jeg synes det tegner godt.


Hæklearmen værker dog noget efter den seneste tids hækle besættelse, så jeg må holde en pause et par dage. Måske jeg skulle forsøge at få strikket Julie færdig inden jeg kaster mig over blomsterne igen.

5 kommentarer:

Strikkeglæde sagde ...

Wauw - det bliver bare flot. Det er skønt med inspirerende rester :-)

Momsestrik sagde ...

Hvor ser det spændende ud....det bliver super flot.
Glæder mig til at se det færdige resultat.
Kh. Majbrit:)

Karen sagde ...

Åhhhhh, hvor ser det fantastisk ud!!! Jeg vil også have sådan et tæppe (men har slet ikke rester nok)......jeg må ud og købe noget mere garn, så jeg kan samle rester ;o)
Kh Karen

Strikkefuglen sagde ...

Smukke blomster, det bliver et helt fantastisk tæppe :-))

Det er en dejlig måde at bruge resterne på.

God fornøjelse

vibstrik sagde ...

Smukke blomster, det bliver vist et fantastisk tæppe.