lørdag den 1. oktober 2011

Julie, ååhh Julie

Julie fra Lise Renners "Close" er en langstrakt affære.


For det første kølnedes min motivation noget, da jeg halvvejs læste om andre bloggeres kvaler med halskanten, så min Julie har ligget passivt hen siden sommerferien. Men nu skal det være; jeg mangler blot ærmerne og den famøse halskant.

Det er mit indtryk, at Lise Renners opskrifter er designet til unge smækre og "faste i kødet" sylfider, så jeg valgte at strikke kanten på ærmet i størrelse L, så der ville være fair chance for plads til mormor armene.
Jeg er næsten helt færdig med det første ærme og prøvede det lige på. ØV, jeg synes desværre, at det er for stort. Det kunne fint gå an, men jeg er sikker på, at jeg bliver gladere for det et par centimeter smallere. Hele ærmet er derfor trævlet op og jeg slår op på ny om et øjeblik. Surt, men sådan må det være. Og Julie bliver så heller ikke færdig i denne weekend.

Til gengæld har min skønne mand fået nye sommerhus sokker i dag.

Umuligt at se på billedet, men der er faktisk et fint maskulint snonings mønster på. Opskriften er fra "Favourite socks" og de er strikket på pinde 2,5 i  strømpegarnet "Strong" fra Gepard.

Nå, jeg må slå op til et Julie ærme endnu en gang....

1 kommentar:

vibstrik sagde ...

Selvfølgelig ærgeligt når det ikke bare kører, men trøjen er det hele værd i færdig stand:-)