søndag den 23. oktober 2011

Overspringshandling

Niels har italiensk undervisning i spisestuen. Om en times tid er det min tur til den ugentlige halvanden times italiensk og jeg burde bruge tiden på at terpe bøjninger.

Men det er altså sjovere at web-bladre i Kim Hargreaves nye udgivelse "Shadows". Hun beskriver selv temaet som androgynt - pige møder dreng - og I love it.

Se lige den:


Og den:






Og denne her:




Og denne:


Og der er endnu flere, som jeg straks ville have bestilt garn til, hvis jeg ikke for en gangs skyld var nogenlunde fast besluttet på, at der først skal færdiggøres UFO'er samt bruges af en god del af lageret. Alle UFO projekterne virker bare så kedelige nu, hvor det kribler i fingrene for at komme i gang med et par modeller fra "Shadows".

Jeg snupper lige et par italienske verber og så kan jeg sikkert lige nå et par UFO pinde inden jeg skal på italiensk glat is....... det var meget, meget nemmere at lære sprog for 35 år siden....

6 kommentarer:

Irene sagde ...

Beundringsværdigt at I har mod på at lære italiensk. Det er et smukt sprog, og jeg tror at det vil give rigtig meget at kunne sproget, når man er dernede. Jeg har det præcis ligesom dig med hensyn til Italien. Jeg føler mig så "hjemme" der, og jeg savner Italien frygteligt, fordi vi ikke har haft mulighed for at rejse derned i år. Smukke modeller fra Kim Hargreaves - elsker ligesom dig snoninger:-)

Lydert sagde ...

Uha, hvor er det nogle lækre modeller
Jeg er også vild med Italien og taler sproget til husbehov, det er super, I går videre og lærer det ordentligt

Lis sagde ...

Jeg var ikke lige så standhaftig som du. Jeg har købt Shadows og sidder og savler over den bog flere gange dagligt, men har så ikke lige fået købt garnet endnu for jeg skal jo også være færdig med andet.

Flot at I får ene timer i Italiensk. Så kan I jo også bestille det rigtige mad uden at få noget som der ikke lige var i yndlings regiet.

Kh. Lis

Strikkeheksen sagde ...

Jeg fik smugkigget i den på Fanø og er også ret begejstret - men sådan går det næsten hver gang, hun udgiver en bog :-)

Men at du kan prioritere de italienske verber frem for Kim Hargreaves - det er flot ;-)

Hilde sagde ...

Italiensk er et vakkert språk, ønsker å lære det, jeg også.
Du er sterk du, som klarer å mottstå hennes modeller :-)

Kirsten Amstrup sagde ...

Ja, KHs modeller er smukke. Jeg tror du ved, at jeg har lavet to fra Shadows, nemlig Derwin (og Tod) og Hanley. Hanley er jeg nu ved at lave om. Det androgyne look er ikke godt til mig, så nu forsøger jeg mig med nogle mere feminine ærmer.
Om et par dage vil det vise sig, om det er bedre.
Forresten: dejligt at du gider læse min blog. Jeg vil straks kvittere med at melde mig til din.