mandag den 3. oktober 2011

Tiger

Signe, min underbo og veninde, kiggede lige forbi og sørme om hun ikke havde Tiger tørklædet på. Jeg strikkede det til hende som fødselsdagsgave i foråret og nåede kun lige akkurat at fjerne bloknings nålene og pakke tørklædet ind, inden vi skulle til hendes fødselsdags champagne party.

Det er lidt af en uheldig vane, som jeg fik udfoldet der. Blot fem dage inden fødselsdagen kom tanken: "jeg kunne da lige strikke et tørklæde som gave". Næste dag gik turen til Sommerfuglen for at købe garn og opskrift - vidste heldigvis lige, hvad jeg skulle have, for jeg havde luret på Tiger tørklædet før og tænkt, at det ville passe perfekt til Signe. Turbostrikning i hvert ledigt øjeblik de næste dage, så det var klar til blokning om morgenen på fødselsdagen. Det var en skøn følelse, at jeg lykkedes med at blive færdig, sådan går det nemlig ikke altid, når jeg får disse sidste-øjebliks-ideer....

I farten nåede jeg dengang ikke at fotografere tørklædet, så det benyttede jeg fluks lejligheden til forleden.



Strikket i sort og gråt hør fra Yllet. Masser af tiger striber og som prikken over i'et: små fine hæklede blomster i brodergarn og en lille glasperle i hver.

5 kommentarer:

Ulla-Bella sagde ...

Dette var et flott skjerf:)

Rebecca sagde ...

faldt over din blog, hvor laver du mange fine og inspirerede ting.

Har givet dig en Award, håber du giver den videre.

-Rebecca
http://frkrebecca.blogspot.com/2011/10/award-pa-opdagelse-i-blog-land.html

Strikkeheksen sagde ...

Sikken et skønt tørklæde og superfin detalje med de små blomster :-)

Held og lykke med din Julie :-)

Sylvia sagde ...

Det var et lekkert skjerf, med prikken over ièn, de rosa prikker på.

Lykke sagde ...

Sikke en skøn gave! Blomsterne er bare en skøn kontrast til de smukke striber :-)