lørdag den 5. november 2011

Kunne alligevel ikke lade være

Jeg er altså blevet temmelig forelsket i Shadows af Kim Hargreaves. Diverse Shadows projekter sniger sig konstant ind i mine tanker og så må jeg jo lige på nettet og kigge på dem og svælge i alt det lækre garn der må til. Jeg var fast besluttet på at vente med at købe Shadows, indtil flere af mine UFO'er er færdige, men i går gik det galt.

Et af drømme projekterne er Derwin i Rowans Baby Alpaca - mums, den ser lækker ud - og da jeg opdagede, at den helt rigtige farve (thistle) er ved at udgå OG restlageret tilmed er på tilbud, så måtte visakortet frem. Venter nu spændt på pakken fra Laughing Hens og er godt tilfreds med mig selv; jeg har jo sparet penge og det er vel næsten det samme som at tjene penge :-)

Jeg har gang i et ukendt antal projekter og motivationen er desværre begrænset for de flestes vedkommende.

For eksempel dette projekt:
Regnbue sokker til Olivia i Mosci garn. Den ene sok er færdig, men nummer to er aldrig så interessant.

Eller for eksempel:
Som skal blive til en cardigan i Malabrico Lace. Jeg har vældig lyst til at få den færdig for garnet er skønt; fnuglet, helt, helt blødt og i klare grønne og lilla toner (hvilket billedet ikke viser særligt godt). Men bortset fra lace-kanten i bunden, er den ikke særlig spændende at strikke. Og så på pinde 3!

Den slags umotiverende projekter kan godt trække energi ud af mig og den velkendte medicin er et hurtigt og motiverende projekt. I garnlageret fandt jeg ti nøgler Noro Silk Garden Lite, som jeg købte til halv pris i sommer.
Noro garn er så nemt og hurtigt at strikke med, så det suser der ud af med at få omsat det til en cardigan. Et fint projekt, mens jeg venter på pakken fra England.

7 kommentarer:

Camilla sagde ...

Sikke nogle lækre projekter du har gang i, er især vild med din sok! Håber den snart får en makker :)

Kirsten Amstrup sagde ...

Du kan godt glæde dig til pakken fra England. Se min blog - jeg har selv prøvet Derwin - og se hvad det kan udvikle sig til. Rowans baby alpaca er vidunderlig.

ullaskovjensen sagde ...

Efter at have forladt sokkestrikkeriet, må jeg alligevel sige, at de der bli'r utrolig fine. Og selvfølgelig bli'r du da færdig med dem :-)

Lis sagde ...

Det er ellers skønne ting du har gang i. Håber du får lavet lidt mere på dem før din pakke fra England kommer frem.

Kh. Lis

Strikkeheksen sagde ...

Det er utroligt, så mange penge, vi kan tjene på garn indimellem ;-)

Det er et skønt, skønt projekt du har i tankerne - det bliver dejligt når pakken når frem :-) Ellers lækker cardigan og superseje sokker - måske sku´ du overveje "two-at-a-time" metoden - så du slipper for den forhadte 2. sok?

vibstrik sagde ...

Skønne projekter:-) 2 sokker på en pind er et hit. Så er de færdige på samme tid, og du kan opstarte flere projekter:-)

Irene sagde ...

Det er superlækre projekter du har gang i:-)