søndag den 11. december 2011

En god uge

Det har på mange måder været en god uge og ikke mindst fordi to strikke projekter blev monteret færdige og taget i brug.

Lækre Derwin, som jeg er svært glad for:



Kim Hargreaves design holder bare igen og igen. Og Rowans Alpaca garn er simpelthen så smukt og blødt, at jeg føler mig så lækker og luksuriøs i min Derwin. Ærmerne er lidt lange, også selvom jeg har strikket dem nogle centimeter kortere end opskriften angiver. Tænker, at det er en del af det androgyne look, som Derwin repræsenterer, så jeg giver dem en chance.

Modellens pasform er fin, men jeg lurer på om jeg mon kunne have strikket den et nummer mindre.

En cardigan i Noro Silk Garden Light blev også færdig:



Jeg bliver så nemt forelsket i Noro garn. Synes, at det er så smukt, men som regel synes jeg, at det "larmer" for meget som færdig trøje. Det synes jeg nok også i dette tilfælde, men jeg følte mig faktisk ganske godt tilpas, da jeg havde cardiganen på forleden.

Også her synes jeg, at størrelsen er lidt til den store side og jeg overvejer om jeg ikke skal gøre den lidt smallere med en anden lukning end bindebåndet. Jeg har bestemt ikke tabt mig, men noget tyder snart på, at jeg skal revurdere, hvilken størrelse jeg skal vælge at strikke efter.

7 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Det er godt nok et par flotte trøjer du har fået gjort færdige..

Uldbegavet sagde ...

Fine trøje du har lavet. Jeg kan godt lide det androgyne look med de lange ærmer og synes ikke det gør noget at trøjen er lidt til den store side.
Jeg tror at jeg ville pille bindebåndet af Noro trøjen og bruge en lukkepind i stedet for, så tror jeg den virker mindre.

Kirsten Amstrup sagde ...

Også jeg synes, at det er skønne trøjer, du har fået lavet. Og jeg synes faktisk at ideen med et bindebælte er smaddergod.

Lykke sagde ...

Sikke nogle skønne trøjer du har lavet. Jeg tror også at cardiganen vil vise dig bedst frem, hvis du laver en tættere lukning :-) Farverne er skønne og larmer lige tilpas!

Ulla-Bella sagde ...

Både genseren og jakken var skikkelig fine!

Lis sagde ...

jeg kan altså godt se det feminine i din bluse, også selv om der er lange ærmer med lidt vidde i. Måske det er tørklædet der lige sætter det kvindelige ind.

Farverne larmer lige tilpas og det kan du sagtens gå med. Smart detalje med bindbæltet.

Kh. Lis

Hilde sagde ...

Å, for en flott genser. Skikkelig flott med fletter.